1. Charakterizujte různé komunikační situace, kde se používají rozhovory.
2. V rozhovoru jsou často pocity a vlastnosti vyjadřovány verbální formou.
Zformulujte příklady 10 různých pocitů nebo vlastností a vyjádřete je prostřednictvím
verbální komunikace. Například:
• pocity méněcennosti – „to asi nezvládnu“, „nic se mi nedaří“,
„počkám, až co řeknou ostatní“ atd.,
• nerozhodnost – „nevím, jak se rozhodnout“, „k tomu nemohu nic podstatného říci“ atd.
Náměty pro další vlastnosti: nekritičnost, arogance, nedůvěra, rozhořčení, radost apod.
3. Charakterizujte styl rozhovoru televizního moderátora v pořadu, který si vyberete.
4. Připravte různé varianty otázek pro rozhovor na konkrétní téma:
• Proč tak často nemluvíš pravdu?
• Proč se chceš rozvést?
• Proč jsi zvolil studium na této škole?
• Proč jsi zvolil předmět „Řízení a komunikační dovednosti“?
• A celou řadu dalších témat.
LITERATURA
EDMÜLLER, A., WILHELM, T. Nenechte sebou manipulovat , s. 21 - 27, s. 41 - 47. BOOHER, D. Komunikujte s jistotou, s. 133 - 146. De VITO, J.A. Základy mezilidské komunikace, s. 153 - 168, s. 217 - 236. ERNEKER, J. Základy komunikace, s. 28 - 35. MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi, s. 139 - 145, s. 228 - 229. |