• Modelově vytvořte scénář komunikace , ve které se sděluje pracovní úkol.
Využijte poznatky z verbální i neverbální komunikace.
• Lidé udílející pokyny spadají do několika obecných kategorií.
Vidíte se v některé z nich?
typy „to není třeba vysvětlovat“,
typy „nechte mě jen hasit ten oheň a já se vrátím“,
typy „věřte mi – funguje to; udělejte to“,
typy „potom …. jo, ještě jsem se zapomněl zmínit o …. zpět k …. když tak uvažuji o ….
za třetí zkuste …..“,
typy „nedělejte nic, dokud vám neřeknu“,
typy „udělejte to jako já“,
typy „zapomeňte na to, jak to dělám já – jen poslouchejte, co vám říkám“,
typy „opravdu se vám to bude líbit“,
typy „dokonce i vy se to můžete naučit“,
typy „vy nepotřebujete žádné pokyny, že?“.
• Informujte partnera o požadovaných způsobech jednání a chování v konkrétních
komunikačním prostředí.
• Prakticky předveďte, jak budete eliminovat nežádoucí postoje k plnění pracovních úkolů.
• Analyzujte a zdůvodněte potřebu změny skupinových vztahů v pracovní skupině.
LITERATURA
BOOHER, D. komunikujte s jistotou, s. 262 - 268. MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi, s. 228 - 229. |