Manažer, který uplatňuje empatickou komunikaci je schopný:
•	vcítit se do myšlenkového pochodu, psychického stavu a sociální situace 
  komunikačního partnera,
•	poznávat a chápat potřeby a zájmy pracovníků,
•	poznávat charakter interpersonálních a skupinových vztahů na pracovišti a tyto poznatky 
  využívat v komunikačních efektech,
•	vnímat a hodnotit obsah přijímaných sdělení přes filtr motivační struktury pracovníků 
  a pracovních skupin,
•	realizovat zpětnou vazbu,
•	dokazovat, že mu jde o vyřešení problémů a ne o vlastní prospěch,
•	předvídat vývoj komunikace ve vztahu k aktuálním pracovním problémům.
| LITERATURA BUDA, B. Čo vieme o empatii? Bratislava, Pravda 1988, s. 312. BOOHER, D. Komunikujte s jistotou, s. 196 - 206. KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik, s. 58 - 60. | 

