Předmět komunikace >> Teorie >> Dovednosti komunikovat empatický >> schopnosti

   

Schopnosti empatické komunikace

Manažer, který uplatňuje empatickou komunikaci je schopný:
• vcítit se do myšlenkového pochodu, psychického stavu a sociální situace
  komunikačního partnera,
• poznávat a chápat potřeby a zájmy pracovníků,
• poznávat charakter interpersonálních a skupinových vztahů na pracovišti a tyto poznatky
  využívat v komunikačních efektech,
• vnímat a hodnotit obsah přijímaných sdělení přes filtr motivační struktury pracovníků
  a pracovních skupin,
• realizovat zpětnou vazbu,
• dokazovat, že mu jde o vyřešení problémů a ne o vlastní prospěch,
• předvídat vývoj komunikace ve vztahu k aktuálním pracovním problémům.

LITERATURA
BUDA, B. Čo vieme o empatii? Bratislava, Pravda 1988, s. 312.
BOOHER, D. Komunikujte s jistotou, s. 196 - 206.
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik, s. 58 - 60.