Informační komunikace by měla respektovat následující dimenze vlastností informací:
A)	Obsahová dimenze
    • optimální rozsah – do jakých podrobností se pracovník musí s informací seznámit tak, 
      aby mohl řešit problémy své profesní pozice a role,
    • stručnost – jen výstižná a stručná informace je účinná a napomáhá vést a usměrňovat 
      lidi, regulovat jejich chování a jednání,
    • věcnost – informace musí odrážet problém, který se řeší, nebo se bude řešit 
      v budoucnosti,
    • věrohodnost – informace musí být pravdivá, přesná a úplná a měla by odrážet 
      objekt, o kterém informuje,
    • včasnost – rychlé a včasné odevzdávání informací je nutné pro regulační a stimulační 
      působení, protože opožděná informace ztrácí efekt a může být příčinou komunikačního 
      nedorozumění.
B)	Časová dimenze
    • včasnost – informace musí být poskytnutá v době, kdy je to potřebné,
    • aktuálnost – informace musí být v době poskytování aktuální, užitečná, 
      nemá být zastaralá,
    • frekvence – informace musí být poskytovaná tak často, jak je to potřebné a užitečné,
    • časové období – informaci posuzujeme ve vztazích k minulosti, současnosti 
      i budoucnosti.
C)	Dimenze formy
    • srozumitelnost – informace musí respektovat příjemce tak, 
      aby ji mohl dekódovat, aby informaci pochopi,
    • strukturovanost – informaci poskytovat v detailní nebo sumarizované podobě,
    • prezentace – informace mohou být poskytované v ústní, numerické, grafické, 
      textové i jiné podobě.
| LITERATURA MAJTÁN, M. a kol., Management, s. 94 - 111. | 


