Dostatečně účinné přesvědčování vyžaduje promyšlenou přípravu. Ta zahrnuje ujasnění cíle přesvědčování a proces poznávání komunikačního partnera. Podle možností je vhodné získat o partnerovi tyto základní informace:
• jak mohou jeho aktuální potřeby a zájmy ovlivňovat obsah a výsledky přesvědčování,
• jaké jsou jeho typické osobnostní vlastnosti a které z nich nejvýrazněji ovlivňují komunikaci,
které bude možné využívat a které bude potřebné oslabovat,
• jaký je jeho komunikační styl,
• jakou úroveň mají vzájemné vztahy s komunikátorem,
• jaké jsou jeho aktuální potřeby, které by bylo možné využívat v procesu přesvědčování,
• jaké jsou jeho dosavadní vědomosti o předmětu přesvědčování,
• jaké lze předpokládat názroy na předmět přesvědčování.
LITERATURA
FERJENČÍK, J. Komunikácia v organizáciách, s. 88 - 92. |