Dostatečně účinné přesvědčování vyžaduje promyšlenou přípravu. Ta zahrnuje ujasnění cíle přesvědčování a proces poznávání komunikačního partnera. Podle možností je vhodné získat o partnerovi tyto základní informace:
•	jak mohou jeho aktuální potřeby a zájmy ovlivňovat obsah a výsledky přesvědčování,
•	jaké jsou jeho typické osobnostní vlastnosti a které z nich nejvýrazněji ovlivňují komunikaci, 
  které bude možné využívat a které bude potřebné oslabovat,
•	jaký je jeho komunikační styl, 
•	jakou úroveň mají vzájemné vztahy s komunikátorem, 
•	jaké jsou jeho aktuální potřeby, které by bylo možné využívat v procesu přesvědčování,
•	jaké jsou jeho dosavadní vědomosti o předmětu přesvědčování,
•	jaké lze předpokládat názroy na předmět přesvědčování.
| LITERATURA FERJENČÍK, J. Komunikácia v organizáciách, s. 88 - 92. | 


