a) vhodné používání a kladení otázek, v závislosti na konkrétní situaci a komunikačním
partnerovi. Všeobecně můžeme využívat všechny druhy otázek – otevřené, uzavřené,
alternativní, kontrolní, motivační, řečnické apod. Ovšem je důležité jejich načasování
a formulace,
b) aktivní naslouchání, které zahrnuje pozorné naslouchání (podrobněji kapitola
o aktivním naslouchání). Schopnost aktivního naslouchání výrazně pozitivně ovlivňuje
vztahy důvěry a porozumění,
c) identifikace neverbálních projevů komunikačního partnera,
d) vedení neformálního rozhovoru, vznik kooperativních vztahů,
e) práce s argumenty, pružně se přizpůsobit konkrétní komunikační situaci,
f) poskytování zpětné vazby (podrobněji kapitola o poskytování zpětné vazby).
Předmět komunikace >> Teorie >> Dovednost přesvědčovat a argumentovat
Metodické požadavky úspěšného převědčování